© 2018 Wunderkind | Skyttegade 7, 4., 2200 Kbh N | Tlf. +45 5386 2020 | CVR: 3727 7924 

En advertorial kan tage form af en klassisk avisartikel eller en digital nyhed. 

Få dit budskab og indhold
ud med en advertorial 

Når traditionelle reklamer bliver ignoreret, kan det betale sig at give indholdet et format som fænger i stedet for at irritere. 

De blinkende bannerannoncer, der vil sælge os et godt tilbud ved siden af de hurtige nyheder, er blevet fuldstændig usynlige i forbrugernes øjne. Det bliver kaldt ‘Banner Blindness’ og beskriver, hvordan forbrugerne slet ikke ser traditionelle annoncer længere.

 

Bannerannoncer er så irriterende, at 38 pct. af danskerne bruger ‘adblocker’-programmer for at slippe for dem, viser en undersøgelse foretaget af analysevirksomheden AudienceProject.  

 

Men i stedet for at presse sit budskab ned i halsen på forbrugerne, kan man pakke det ind i en advertorial, der ligner en nyheds- eller featureartikel i form, tone og indhold. Dermed forstyrrer indholdet ikke og virker på samme måde som enhver anden artikel – oplysende og passende i konteksten.

»Advertorials er sådan set ikke noget nyt fænomen, men det kræver en stabil journalistisk hånd, når det skal fungere efter hensigten og skabe opmærksomhed og tillid. Vi er journalister, og vi er båret frem af et ønske om at fortælle gode og nyttige historier baseret på fakta og rigtige mennesker,« Anders-Peter Landert, stifter og partner i Wunderkind Media.

Indhold klædt på med fakta

Ifølge mediebureauet Mindshares nyeste Reklameanalyse bliver 36 pct. af danskerne ofte eller altid irriterede, når de støder på en reklame. Men modsat bannerannoncer kan en advertorial være både informativ, overbevisende og med til at opbygge tillid til din virksomhed.

»For os hænger form og indhold uløseligt sammen, og derfor sørger vi for, at der både er noget interessant at læse og noget spændende at se på, når vi laver advertorials.«

 Kent Kjersgaard-Hansen, partner i Wunderkind Media. 

Siden 2014 har Wunderkind Media leveret advertorials til en lang række kunder. Vores indhold er stærkt og velskrevet, fordi vi er journalister. Og vores layout er kreativt og originalt, fordi vi er designere. Det er de to lige stærke grundpiller, som Wunderkind Media er bygget op omkring.  

 

»Vi mener, at indholdet kommer bedst ud over rampen, når layoutet er i top. For os hænger form og indhold uløseligt sammen, og derfor sørger vi for, at der både er noget interessant at læse og noget spændende at se på, når vi laver advertorials,« siger Kent Kjersgaard-Hansen, der også er partner i Wunderkind Media.

 

Når vi laver advertorials, går vi journalistisk til værks. Vi undersøger emnet og sørger for, at dit budskab bliver klædt på med fakta, så indholdet får tyngde og rammer læserne, mens layoutet får form af avis- eller magasindesign, så det passer til afsenderen.  

 

Alt sammen for at få læserne til at stoppe op og bruge tid på at læse om din virksomhed.