© 2018 Wunderkind | Skyttegade 7, 4., 2200 Kbh N | Tlf. +45 5386 2020 | CVR: 3727 7924 

Kundemagasiner er den ultimative forkælelse 

Med et kundemagasin kan din virksomhed fortælle om jeres værdier, nye tiltag og holdninger til den offentlige debat.   

Vi kender dem alle sammen. Kundemagasinerne. Ud & Se er nok Danmarks mest kendte, som siden den første udgivelse i 1980 har været med til at forsøde togturen med DSB. I dag findes de dog i en lang række udformninger, størrelser og genrer.

 

For kundemagasinet har stor effekt, hvis man vil skabe kundeloyalitet. Der er derfor, Netto laver magasinet Lime og Norwegian har deres eget inflight magazine – for at skabe en forbindelse til kunderne, så de kommer igen. Det er de små ting, der flytter forbrugere og gør kunder loyale, og her skaber kundemagasinet værdi til både virksomheden og til kunder.

 

»Man kan på mange måde sige, at et kundemagasin skal være en måde at forkæle sine kunder på. Og det skal også gerne være det, som kunderne tænker. Men samtidig skal indholdet skabe en platform, der gør, at de kommer igen,« siger Anders-Peter Landert, partner i Wunderkind Media.

 

Kundemagasinet er den helstøbte og trykte content marketing. Med et kundemagasin kan din virksomhed fortælle om sin retning og holdning til aktuelle sager, og det er en oplagt måde at skabe loyalitet mellem virksomhed og kunder på. I fængende interviews og levende reportager er det muligt at give magasinet et udtryk, der ikke virker kommercielt. Eller slet og ret bruge magasinet til at understøtte jeres univers og skabe inspiration og kvalitetsunderholdning til kunderne.

 

Kundemagasinet har den fordel, at man selv ejer platformen, hvor indholdet bliver trykt, hvilket giver mulighed for at ramme sine kunder med det indhold, man gerne vil associeres med. Ulempen er, at man også skal have styr på distributionen. Men har man styr på begge dele, får man det maksimale ud af kundemagasinet. Derfor er det heller ikke alle, der har gavn af denne type content marketing. Det skal give mening i forhold til den forretning, man driver, og de kunder, man gerne vil skabe en forbindelse med.

 

Wunderkind Medias mission har siden 2014 været at levere kvalitetsindhold med journalistisk tæft. Hos Wunderkind Media tror vi på, at de nære historier om, hvad der sker i din branche af nyheder og tendenser, har en helt særlig gennemslagskraft og kan være med til at styrke din position i markedet. Vi har journalister og redaktører ansat, som alle har en baggrund i de største danske mediehuse, og vores grafikere har et skarpt blik for, hvad der virker visuelt.

 

Et kundemagasin af høj kvalitet med gentagne udgivelser er med til at fastholde kunderne, som vil efterspørge selve magasinet og se det som en ekstra service. Magasinets indhold kan også give omtale på andre kanaler som sociale medier, brugeranmeldelser eller blogs.

 

For mens mange typer annoncer og reklamer kan være flygtige, så sætter et kundemagasin sig mere fast og har en længere levetid.

»Et kundemagasin er den ultimative forkælelse, som en virksomhed kan give til sine kunder. Det er den ekstra service, som kan være med til at sikre, at kunderne kommer igen og igen.« 

Anders-Peter Landert, partner i Wunderkind Media.