Transportens Arbejdsgivere

Opgaven:

Wunderkind har siden 2018 stået for produktionen af redaktionelt indhold til Dansk Industris interesseorganisation for transport- og logistikbranchen, Transportens Arbejdsgivere/ATL, der har ca. 800 virksomheder som medlem.

Efter et succesfuldt arbejde og opgradering af organisationens årsrapport ønskede organisationen at kommunikere skarpere end i den hidtidige avisform, da layoutet og formatet ikke stemte overens med ATL’s ønsker for fremtidens primære kommunikation med både eksisterende og potentielle medlemsvirksomheder. 

 

Løsningen:

ATL ønskede ikke en stor og tung proces med udvikling af visuel identitet, og vi “opfandt” derfor et setup til lejligheden, hvor vi via én simpel workshop med de vigtigste interessenter fra ATL fik skabt fundamentet for en visuel identitet, som sidenhen kunne justeres og forfines i selve layoutprocessen. Et layout med fokus på seriøsitet og troværdighed men også med plads til høj kreativitet.

Samtidig havde vi fokus på en redaktionel forandringsproces, der skulle skabe større genkendelighed og brugbarhed ude hos medlemmerne, der bl.a. udsprang af et ønske om at komme endnu tættere på medlemmernes virkelighed.

 

Resultatet:

Med meget enkle midler er det lykkedes at skabe et stærkt magasinkoncept – både visuelt og journalistisk – der kan være en medvirkende faktor til at vise medlemsvirksomhederne, værdien og vigtigheden af, at være medlem af en stærk arbejdsgiverorganisation som Transportens Arbejdsgivere.

Kunde

ATL

Date: