Wunderkind

  /  Uncategorized   /  Prisregn over Berlingske- og Wunderkind-layout

Prisregn over Berlingske- og Wunderkind-layout

Wunderkinds layoutteam og Berlingske modtog i aftes ni priser ved den årlige uddeling af “European Newspaper Award”.

I konkurrence med 164 medier fra 25 lande blev Berlingske i aftes en af de helt store vindere, da landets ældste mediehus hjemtog ni priser ved den 22. uddeling af “European Newspaper Award”, der er den største og mest prestigefulde konkurrence af sin art i Europa.

Berlingske løb med tre priser i “Cover- and coverstory”, fem priser i kategorien “Sectional Frontpages” samt en enkelt pris i temakategorien “Brexit”.
De ni priser repræsenterer layout, der både er lavet af Berlingskes designchef, Per Heilmann, samt af Wunderkind-medarbejdere og i kategorien “Cover- and Coverstory” er der i de fleste tilfælde tale om et samarbejde, hvor Per Heilmann har designet forsiden og Wunderkind indholdet.

»Det at priserne i så høj grad gives for et samlet produkt – samspillet mellem en A-forside og en række temaopslag – gør mig særligt stolt, for det illustrerer på fornem vis det enormt gode samarbejde vi har med Berlingske. Ikke bare når vi vinder priser, men hver eneste dag,« siger partner i Wunderkind Kent Kjersgaard-Hansen og fortsætter:

»Og så viser det også, at avislayout og design er en holdindsats. I en tid med corona, hvor en meget stor del af vores medarbejdere sidder hjemme i privaten med et webcam en chatfunktion og telefonen som den primære kontakt med kollegerne, så er det dejligt at se, at samarbejdet stadig fungerer, og at vi i en helt ekstraordinær tid har kunnet skabe avissider, der er blandt de allerflotteste og mest velfungerende i Europa.«

De fem priser for sektionsforsiderne høster dog også anerkendende ord fra Wunderkind-partneren. 

»Vi elsker at lave forsider, der sælger varen bedst muligt – om det så er Berlingske, B.T., et kundemagasin eller et organisationsblad. Og særligt med Berlingske, så glæder jeg mig hver eneste dag til at komme om til AOK-tillægget, hvor vores grafikere næsten altid overrasker med kreative løsninger og æstetik fra øverste hylde,« siger Kent Kjersgaard-Hansen.

Berlingske og Wunderkind løb dog ikke med årets helt store pris, “European Newspaper of the Year”. Den pris løb hollandske de Volkskrant med. Alle priser uddeles ved en konference i Wien den 1.-8. juni 2021

Leave a comment: